تبلیغات
گامی در آموزش - دانستنی های درس علوم در فصل تبدیل انرژی

جستجو


عبارت مورد نظر را وارد کرده

و دکمه جستجو را کلیک کنید

درباره سایت


مشخصات سایت

مدیر سایت: نساء قاسمی

ایمیل مدیر: ghaseminesa@yahoo.com

عنوان سایت: گامی در آموزش

شعار سایت: علاقه و کوشش دو ابزار موفقیت

گامی در آموزش

علاقه و کوشش دو ابزار موفقیت

درباره سایت

این وبلاگ در جهت پیشبرد هر چه بیشتر اهداف آموزشی دانش آموزان عزیزم ساخته
شده و خوش حال تر خواهم شد اگر بتوانم دانسته هایم را در اختیار تعداد بیش تری
دانش آموز قرار دهم.

امکانات سایت


آمار سایت

آمار کل:
بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید ماه قبل:
بازدید این ماه:
آخرین بازدید:
بروزرسانی:
تعداد مطالب:
نویسندگان:

نویسندگان


team_member

نساء قاسمی

مدیر سایت
team_member

نساء قاسمی

نویسنده

پیوندها و روزانه ها


گامی در آموزش

علاقه و کوشش دو ابزار موفقیت


دانستنی های درس علوم در فصل تبدیل انرژی


زنگ اخبار
برای ساخت یک زنگ اخبار ساده ویدئوی کوتاه زیر را دانلود کنید.




ترموکوپل
 یکی از انواع مولد برق است. ترموکوپل دو فلز غیرهم‌جنس است که از یک طرف به‌هم متصل‌اند. برای تولید برق باید محل اتصال دو فلز را حرارت داد. در این صورت در دو سر دیگر که آزاد هستند برق تولید می‌شود. البته برقی که به این صورت تهیه می‌شود بسیار کم است.



موتور گرمایی ماشین

در ترمودینامیک موتور گرمایی یا ماشین گرمایی به ماشینی گفته می شود که انرژی گرمایی را با استفاده از اختلاف دمای بین یک منبع گرما با دیگری به کار مکانیکی تبدیل می نماید.                                                                                                                                           

   
                
موتور جت

          

اصول پایهٔ کارکرد این نوع موتورها تقریباً ساده است، هوا از طریق یک مجرای ورودی به بخش کمپرسور وارد شده و متراکم می‌شود، سپس هوای متراکم وارد محفظهٔ احتراق شده و با اضافه شدن سوخت مشتعل می‌شود. گرمای ناشی از احتراق مخلوط هوا و سوخت باعث منبسط شدن و جریان یافتن آن به سمت انتهای موتور می‌گردد، این جریان منبسط شونده از میان یک سری     پره‌های توربین عبور می‌کند . هوای منبسط شده توربین را به گردش در می‌آورد که در نتیجه باعث به حرکت در آمدن کمپرسور نیز می‌شوند.                                                                               

زمانی که هوای منبسط شونده بخش توربین را نیز پشت سر گذاشت با سرعتی بسیار بیشتر از زمانی که وارد موتور شده از آن خارج می‌شود که این تفاوت سرعت بین هوای ورودی و خروجی رانش مورد نیاز را ایجاد می‌کند. در واقع موتورهای توربو جت شتاب بسیار زیادی به حجم کمی از هوا می‌دهند.                                                                                                                      

                                                                         

                                                                 

                                                                 
                                               

نظرات مطلب

  سینا   یکشنبه 3 بهمن 1395 05:11 ب.ظ

بازهم عالی باتشکر از زحمات بلند مرتبه شما معلم خوب ما

نساء قاسمی
سپاس از پسر نازنینم سینا

  سینا   یکشنبه 3 بهمن 1395 05:11 ب.ظ

بازهم عالی باتشکر از زحمات بلند مرتبه شما معلم خوب ما

نساء قاسمی
سپاس از پسر نازنینم سینا

  Radin   چهارشنبه 22 دی 1395 08:00 ب.ظ

مرسی خانوم قاسمی از فیلم قشنگتون

نساء قاسمی
سپاس رادین عزیزم

  Radin   چهارشنبه 22 دی 1395 08:00 ب.ظ

مرسی خانوم قاسمی از فیلم قشنگتون

نساء قاسمی
سپاس رادین عزیزم

  Mahan   چهارشنبه 22 دی 1395 04:54 ب.ظ

واى خانم خیلى ممنون عالى بود

نساء قاسمی
خوشحالم که خوشت اومده پسر خوبم

  Mahan   چهارشنبه 22 دی 1395 04:54 ب.ظ

واى خانم خیلى ممنون عالى بود

نساء قاسمی
خوشحالم که خوشت اومده پسر خوبم

آخرین عناوین


با من در تماس باشید

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم

تماس با من